АНАГААХЫН СУУРЬ ШИНЖЛЭХ УХААНЫ ТЭНХИМ
ТАНИЛЦУУЛГА
Сувилахуйн Сургуулийн Анагаахын Суурь Шинжлэх Ухааны Тэнхим нь 1929 оноос Монгол улсад орчин цагийн эмнэлгийн эмнэлгийн дунд мэргэжилтэн бэлтгэх анхны сургууль болох Сувилагчийн сургууль байгуулагдах үеэс эхлэн заах аргын нэгдэл хэлбэрээр үйл ажиллагаагаа эхлүүлжээ. Тэнхимийн хөгжил өөрчлөлтийг Сувилахуйн сургуулийн түүхэн замналтай холбон авч үзвэл:
- 1929 оноос Заах аргын нэгдэл хэлбэрээр сургалтын үйл ажиллагаагаа эхэлсэн.
- 1946 оноос Анатомийн хичээлийн кабинет
- 1959 оноос Анатомийн кабинет
- 1985 оноос Анатомийн Заах Аргын Нэгдэл
- 1991 оноос Анатомийн багш нарын Заах Аргын Нэгдэл
- 1993 оноос Анатоми-Эм судлалын Заах Аргын Нэгдэл
- 1999 оноос Эмнэлэг биологийн тэнхим
- 2003 оноос Сувилахуй зүй, Биологи, Морфологийн тэнхим
- 2005 оноос Эм зүй, Био-Анагаахын тэнхим
- 2010 оноос Суурь Шинжлэх ухааны тэнхим
- 2011 оноос Суурь шинжлэх ухааны салбар
- 2012 оноос Анатоми-Физиологийн тэнхим
- 2014 оноос АШУҮИС-ийн Эм зүй, Био-АС-ийн Анатомийн тэнхимийн Сувилахуйн салбар
- 2020 оны 11-р сараас эхлэн Сувилахуйн Сургуулийн Анагаахын суурь шинжлэх ухааны тэнхим нэртэйгээр сургалт, эрдэм шинжилгээ, мэргэжлийн үйл ажиллагаа явуулж байна.
2020 оны 11-р сараас АШУҮИС-ийн Сувилахуйн сургуульд Анагаахын суурь шинжлэх ухааны тэнхим нэртэй болон эргэн зохион байгуулагдаж анатоми, физиологи, эмгэг анатоми, эмгэг физиологи, гистологи, бичил амь судлал, биохимийн чиглэлийн 7 төрлийн хичээлээр сургалт, эрдэм шинжилгээ, мэргэжлийн үйл ажиллагаа явуулж байна.
Анагаахын суурь шинжлэх ухааны тэнхим 11 багшийн орон тоотой ажиллаж байна.
ЗОРИЛГО
Суралцагчдад анагаахын суурь шинжлэх ухааны онолын цогц мэдлэг олгон, ур чадварыг эзэмшүүлж, хандлагыг төлөвшүүлж, нотолгоонд тулгуурласан эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээг үзүүлэхэд чиглэгдсэн сургалт, эрдэм шинжилгээ, мэргэжлийн үйл ажиллагаа явуулахад оршино.
БАГШЛАХ БҮРЭЛДЭХҮҮН
Г.Ням-Очир
АСШУТэнхмийн багш
Г.Ням-Очир
АСШУТэнхмийн багш
- 2011-2014 он, АШУҮИС, Анагаах ухааны магистр
- 2004-2010 он, ЭМШУИС, Хүний их эмч
- 2011-2011 он, Амин хүч” Өрхийн эмнэлэг, Өрхийн эм
- 2011-2012 он, “Манай эмч” Өрхийн Эрүүл Мэндийн Төв, Өрхийн эмч
- 2012-2014 он, ЭМШУИС Эрүүл Мэндийн технологийн сургууль, Багш
- 2014-2020 он, АШУҮИС, Био-Анагаахын сургууль, Багш
- 2020-оноос, АШУҮИС, Сувилахуйн сургууль, Багш
- Харшлын эмчилгээн CpG ДНХ хэрэглэн үр дүнг тооцох судалгаа
- 1. “Физиологийн хичээлийн гарын авлага” № 13816>
- 2. “Анатомийн хичээлийн сурах бичиг” Бакалаврын ангид зориулсан. № 13485
- 3. “Анатомийн хичээлийн сурах бичиг” дипломын ангид зориулсан. № 13484
- 1. Д.Амгаланбаатар1, Г.Ням-Очир2, С.Энэбиш3, “COVID-19 халдварыг бүтэц судлаачдын өнцгөөс харвал” сэдэвт өгүүллийг Эрүүл мэндийн шинжлэх ухаан сэтгүүлийн COVID-19 PANDEMIC тусгай дугаарт хэвлүүлсэн. Vol.17, №2, (58) 2021 хуудас 93-95
- 2. Г.Ням-Очир1, Ч.Гансүх2, Б.Өлзийсайхан3, Г.Цолмонцэцэг4, Л.Энхсайхан5 “Туршилтын хулганд үүсгэсэн харшлын загварт CpG ДНХ эмчилгээг туршсан тухай судалгааны тойм” сэдэвт өгүүллийг Эрүүл мэндийн шинжлэх ухаан сэтгүүл Vol. 17 №6, (62) 2021 хуудас 297-299
- 3. Г.Ням-Очир1, Д.Бямбасүрэн2, Б.Ганбаатар3, Г.Өлзийжаргал4, С.Наранчимэг5, Оюутан бие даан суралцахад хичээлийн хуваарь нөлөөлөх нь” сэдэвт илтгэлийг АШУҮИС-ийн “Эрдмийн чуулган-61” Сувилахуй, АУБС-ын салбар хуралдаанд хэлэлцүүлсэн. 2019 он.
- 4. B.Tserennadmid, J.Otgonbat, B.Baigalmaa, Ts.Dashdulam, B.Choinyam, G.Nyam-Ochir "Some results of the student survey on anatomy teachers in nursing schools" Academic Conference - 64 Nursing Conference. 2022
- Email:Nyamochir@mnums.edu.mn
Г.Өлзийжаргал
АСШУТэнхмийн Ахлах багш MR.s
Г.Өлзийжаргал
АСШУТэнхмийн Ахлах багш MR.s
- 2002-2005 онд МУИС, Магистр.
- 1998-2002 онд МУИС Биотехнологич- Генетикч мэргэжилээр
- 2007 оноос АШУҮИС-ийн Сувилахуйн сургуульд
-
АШУҮИС-ийн цөм лабораторийн молекул биологийн лабораторид 100% хийгдсэн судалгааны төсөлт ажил маань "International Journal of New Technology and Research" Impact Factor 2.254 (SPARC factor), impact factor 1.09 (SIF), Impact factor 1.387 (PIF) хэвлэгдлээ.
-
12S rRNA генийн нуклеотидын дараалал ашиглан Taenie Hydategina тодорхойлох молекул биологийн арга
100004709-улсын бүртгэлийн дугаар
-
1. Ulziijargal G, Yeruult Ch, Khulan J, Gantsetseg Ch, Wandra T, Yamasaki H, Narankhajid M. Molecular identification of Taenia hydatigena and Mesocestoides species based on copro-DNA analysis of wild carnivores in Mongolia. Int J Parasitol Parasites Wildl Volume 11, (2020), 72-82. Impact factor 2,7.
- 2. Г.Өлзийжаргал1, Ц.Баяр2, Х.Ямасаки3, М.Наранхажид4 “Монгол орны нохойн популяци дахь туузан хорхойн сох1 ба 12S rRNA генийн молекул генетикийн судалгаа” Онош сэтгүүлд өгүүлэл 2017 №3. 9(78).
- 3. Г.Өлзийжаргал1, Ц.Баяр2, Х.Ямасаки3, М.Наранхажид4 “Туузан хорхойтох өвчний үүсгэгчийг молекул генетикийн аргаар илрүүлсэн дүн” Анагаах ухааны хөгжил ба чиг хандлага ОУ-ын ЭШХ- х.90-94.2017
- 4. Г.Өлзийжаргал1, Ч.Ганцэцэг2, Ж.Хулан3, М.Наранхажид4 “Туузан хорхойтох өвчний үүсгэгчийг митохондрийн ДНХ-гийн нуклеотидын дарааллаар илрүүлсэн дүн” ЭМШУ сэтгүүл, Vol.17.№1, (55) х.174-180. 2020 он.
- 5. 5. Г.Өлзийжаргал1, Ч.Ганцэцэг2, Ж.Хулан3, М.Наранхажид4 “Монголд ялгасан Taenia multiceps–ийн митохондрийн цитохром с оксидаза1 генийн нуклеотидийн дарааллын молекул генетикийн онцлог” ЭМШУ сэтгүүл, Vol.17.№1, (55) х.168-171. 2020 он
- 6. 6. Г.Өлзийжаргал1, Ц.Баяр2, Х.Ямасаки3, М.Наранхажид4 “Монгол орны нохойн популяци дахь туузан хорхойн сох1 ба 12S rRNA генийн молекул генетикийн судалгаа” Монголын анагаах ухааны нэгдсэн чуулган-59 эрдмийн чуулган хураангуй х.52-53. 2017
- 7. Г.Өлзийжаргал1, Ж.Хулан2, Х.Ямасаки2, М.Наранхажид1 “Тархины болон тархины бус ценурыг нуклеотидын дарааллаар илрүүлсэн дүн” Алхам урагш-2017.х.92-94
- 8. А.Тэнгис1, Н.Батчимэг2, Г.Өлзийжаргал2, О.Дүүриймаа3, Б.Бадамсүрэн3, Ц.Цэндмаа1, Б.Жавхлан1, Б.Байгалмаа1, Ц.Билэгтсайхан1, Л.Мөнхтулга1, Д.Нямбаяр1, Б.Мөнхбат1, Н.Пүрэвжаргал1 “500 хос нуклеотид хүртэлх днх хэмжээст маркер гарган авсан судалгааны үр дүн” Хүрэл тогоот-2016.10.27
- 9. Г.Өлзийжаргал1, Ц.Баяр2, Х.Ямасаки3, М.Наранхажид4 “Монгол орны нохойн популяци дахь туузан хорхойн сох1 ба 12S rRNA генийн молекул генетикийн судалгаа” Монголын анагаах ухааны нэгдсэн чуулган-59 эрдмийн чуулган аман илтгэл х.52-53.2017
- 10.Г.Өлзийжаргал1, Х.Ямасаки2, У.Морошима2, М.Наранхажид3 “Тениозын үүсгэгчийг сox1, 12S rRNA генүүдийн нуклеотидын дарааллаар илрүүлсэн дүн” Хүрэл тогоот 2017. х.222-230.
- 11. Г.Өлзийжаргал1, С.Моришима2, Х.Ямасаки2, Ж.Хулан3, М.Наранхажид1 “ДНХ-ийн баркодыг ашиглан тениозийн үүсгэгчийг илрүүлсэн дүн” Биоанагаахын эрдмийн чуулган-60. 2018 он.
- 12. Г.Өлзийжаргал, Ж.Хулан, М.Наранхажид “Нохойн популяцид туузан хорхойг илрүүлсэн дүн” Эрдмийн чуулган-61. 2019. Х.60
Б.Цэрэннадмид
АСШУТэнхмийн багш MR.s
Б.Цэрэннадмид
АСШУТэнхмийн багш MR.s
- 2009-2015 он, АШУҮИС, Анагаах ухааны магистр
- 2003-2009 он, ЭМШУИС, Био-Анагаах судлаач
- 2009-2014 ЭМШУИС Сувилахуйн сургууль Анатоми физиологийн багш
- 2014-2020 АШУҮИС Био-Анагаахын сургууль Анатомийн багш
- 2020-2022 АШУҮИС Сувилахуйн сургууль Анатоми физиологийн багш
- “Магистрын сэдэв: “0-3 насны хүүхэд болон насанд хүрсэн хүний тархины ховдлын судсан сүлжээний бүтэц судасжилт”
Бакалаврын сэдэв: “10 х-76 насны Монгол хүний цусанд эндостатиныг тодорхойлсон дүн”.
- 1.“Физиологийн хичээлийн гарын авлага” № 13816
- 2. “Анатомийн хичээлийн сурах бичиг” Бакалаврын ангид зориулсан. № 13485
- 3. “Анатомийн хичээлийн сурах бичиг” дипломын ангид зориулсан. № 13484
- 1. Tserennadmid B, Avirmed A, Amgalanbaatar D. “The structure and the arterial supply of choroid plexus of the mongolian brain ventricle” 86-я Всероссийская байкальская научно-практическая конференция. 2019.04.22-24 Иркутск.
- 2. Tserennadmid B, Enebish S, Avirmed A, Amgalanbaatar D. “The study of macro end micro structure chealdren aged 0-3 years old. Mongolian journal of peditric. 2019 №1 (10).
- 3. Tserennadmid B, Gansukh D, Enebish S, Avirmed A, Amgalanbaatar D. The result of study some measurements and vascularization the arterial vessel in the brain. Journal of health science. 2021 №6 (62) vol 17.
- 4. Tserennadmid B, Gansukh D, Enebish S, Avirmed A, Amgalanbaatar D. The structure and vascularization of choroid plexus of brain in adults and children aged from 0-3 years old. International medical science conference VI, Abstract book page 72-73. Sainshand. Dornogobi. 2021.11.18.
- 5. Choinyam B, Tserennadmid B, Ariunaa J, Nyam-Ochir G, Otgonbat J, "The impact of three-dimensional app on learning anatomy” International medical science conference VI, Sainshand. Dornogobi. 2021.11.18. Abstract book page 40-41.
- 6. J. Ariunaa, B. Tserennadmid, A.Gerelmaa, B.Baigalmaa “Factors influencing the development of a student’s learning”. journal of High education new era. 2022.
- 7. B.Tserennadmid, J.Otgonbat, B.Baigalmaa, Ts.Dashdulam, B.Choinyam, G.Nyam-Ochir "Some results of the student survey on anatomy teachers in nursing schools" Academic Conference - 64 Nursing Conference. 2022
Б.Сүхбат
АСШУТэнхмийн Дадлагжигч багш MR.s
Б.Сүхбат
АСШУТэнхмийн Дадлагжигч багш MR.s
- 2019-2022 он, АШУҮИС, Анагаах ухааны магистр
- 2004-2010 он, АШУҮИС, Эх барихуй
- 2018-2021 АШУҮИС, Сувилахуйн сургууль, ЭХЭХСТийн хичээлийн туслах ажилтан
- 2021оноос, АШУҮИС, Сувилахуйн сургууль, Дадлагжигч багш
- Нийт нийтлэлүүдээс сонгогдсон сүүлийн үеийн нийтлэлүүд.
(нийт тоо):
Б.Сүхбат, П.Цэцэгмаа, Э.Мөнхтуяа, Т.Ганчимэг, Н.Наранбаатар.
Төрсөн эхчүүдийн сэтгэл гутралд нөлөөлөх эрсдэлт хүчин зүйлсийн
хамаарлыг судалсан дүн. “Эрдмийн чуулган-64”. Сувилахуйн салбар
хуралдаан. 2022, х128
- Email:Sukhbat.b@mnums.edu.mn
М.Энхбилэг
АСШУТэнхмийн Дадлагажигч багш MR.s
М.Энхбилэг
АСШУТэнхмийн Дадлагажигч багш MR.s
- 2016-2018 он, АШУҮИС, Анагаах ухааны магистр
- 2010-2016 он, АШУҮИС, БАСургууль Молекул биологич судлаач
- 2021-с АШУҮИС СС АСШУТ дадлагажигч багш
- Төслийн нэр эсвэл судалгааны чиглэл “Уушгины архаг бөглөрөлт өвчний үед TGFb1 болон MMP9 генийн полиморфизмийг судалсан дүн”
Хугацаа болон бусад мэдээлэл 3 жил үргэлжилсэн
Хамтарсан түнш, хэрэв байгаа бол Шастины нэрэмжит улсын 3 дугаар эмнэлэг
Г.Одбаяр
АСШУТэнхмийн эрхлэгч MR.s
Г.Одбаяр
АСШУТэнхмийн эрхлэгч MR.s
- 2013-2016 он, АШУҮИС, Анагаах ухааны магистр
- 2011-2013 он, АШУҮИС, Эмгэг судлаач эмч
- 2005-2011 он, ЭМШУИС, Хүний их эмч
- 2011-2013 он, АШУҮИС, Сувилахуйн сургууль, Дадлагажигч багш
- 2013-2020 он, АШУҮИС, Био-Анагаахын сургууль, Багш
- 2020-2022 он, АШУҮИС, Сувилахуйн сургууль, Багш
- 1. Г.Одбаяр, И.Бодула, У.Нямдаваа, Э.Бат-Өлзий “Анагаахын салбарт нийтлэг хэрэглэдэг олон янзаар бичиж хэвшсэн зарим үгийн хэрэглээг судалсан дүн”, “Эрдмийн чуулган-64” АУБС-ын салбар хуралдаан, 2022, х15
- 2. Э.Бат-Өлзий, Г.Одбаяр, У.Нямдаваа “КОВИД-19 өвчний хөл хорионы үе дэх анагаахын оюутны сэтгэл түгшилтийг тодорхойлсон нь” Сэтгэл судлал-онол арга зүйн сэтгүүл (ISSN2663-6301) №7, 2021, х70-72
- 3. Э.Баярмаа, Г.Одбаяр ““Шинэ коронавирусийн халдвар (COVID-19)-ийн үүсгэгч эмнэлзүй, эмгэг судлалын оношийн тухай”. Монголын эмгэг судлал сэтгүүл No.1(06), 2020. Хуудас 9-14
- Phone:+976 99179077
- Email:odbayar.g@mnums.edu.mn
Б.Байгалмаа
АСШУТэнхмийн Ахлах багш MR.s
Б.Байгалмаа
АСШУТэнхмийн Ахлах багш MR.s
- 2012-2016 он, АШУҮИС, Анагаах ухааны магистр
- 1996-2002 он, Дорноговь-Анагаах Ухааны сургууль , Хүний их эмч
- 2002-2005 он,Төв аймгийн Баян-Өнжүүл сумын Хүн Эмнэлэг, Хүний их эмч
- 2006-2007 он,Сүхбаатар дүүргийн Хүүхдийн түргэнд, Хүний их эмч
- 2007-2009 он,Хилийн 0288 анги, Хүний их эмч
- 2009-2012 он, Анагаах Ухааны Энэрэл Дээд сургууль, Багш
- 2012-2013 он, ЭМШУИС-н Эрүүл Мэндийн Технологийн сургууль, Багш
- 2014-2020 он, АШУҮИС-н Био-Анагаахын сургууль, Багш
- 2020-2022 он, АШУҮИС, Сувилахуйн сургууль, Багш
- “Физиологийн хичээлийн гарын авлага” 2022.05.16 № 13816
-
1.Б.Байгалмаа, Ц.Мягмарнаран, Б.Чойням, Б.Долгорсүрэн, П.Цэдэн “Оюутны сурлагын амжилт ба сургалтын төлбөрийн хамаарлыг судалсан нь” Эрүүл оршихуй”сэтгүүл 2017 он 46х
- 2. Б.Байгалмаа, А. Авирмэд, А. Амгаланбаатар. “0 – 3 насны Монгол хүүхдийн хөх толбоны байршил зүйн судалгаа” Монголын хүүхдийн анагаах ухаан сэтгүүл 2019 он
- 3. Baigalmaa.B, Avirmed.A, Amgalanbaatar.D. “The study of location and structure of blue spots in Mongolian children aged from 0 to in Ulaanbaatar city” 86-я всероссийская Байкальская научно практическая конференция молодых учёных и студентов с международным участием 2019 раздел 5, стр731
- 4. Ж.Ариунаа, Б.Цэрэннадмид, А.Гэрэлмаа, Б.Байгалмаа “Суралцагчийн сурах арга барилын төлөвшилд нөлөөлж буй хүчин зүйлс”. Дээд боловсролын –Эрин үе. 2022 он.
- 5. Б.Байгалмаа, Ц.Дашдулам, Н.Энх-Амгалан, Г.Ням-Очир. “Сувилахуйн боловсролын түүхэн хөгжилд гадаад орны мэргэжилтнүүдийн оруулсан хувь нэмрийг товчоолон авч үзэх нь” Эрүүл мэндийн салбарын түүхэн хөгжил. 2022 он
- 6. Otgonbat J, Baigalmaa B, Odgerel B. “Determining visual field in multiple colors and comparing differences with standard parameters”The VI International Scientific and Practical online Conference "Nursing in a Changing World" Darkhan-Аман илтгэл 2022.05.12
- 7. Б.Цэрэннадмид, Ж.Отгонбат, Б.Байгалмаа, Ц.Дашдулам, Б.Чойням, Г.Ням-Очир. “Сувилахуйн сургуулийн анатомийн багш нарын талаарх оюутны санал асуулгын зарим үр дүн” Эрдмийн чуулган - 64 Сувилахуйн салбар хуралдаан. 2022
- 8. Ulziijargal.B, Baigalmaa.B. ”Research on the antimicrobial activity of different concentrations of Urtica cannabina extracts on Staphylococcus aureus and Escherichieae coli” Бичил амь судлал, Дархлаа судлалын орчин үеийн ололт-2022 (Current Advances in Microbiology and Immunology буюу CAMI-2022) олон улсын эрдэм шинжилгээний 7 дахь хурал. 2022
Б.Ганбаатар
АСШУТэнхмийн багш MR.s
Б.Ганбаатар
АСШУТэнхмийн багш MR.s
- 2014-2017 он, АШУҮИС, Анагаах ухааны магистр
- 2009-2014 он, ЭМШУИС, Био-Анагаах судлаач
- 2013-2015 он,Номадс Хоспиталити ХХК, Менежер, Ерөнхий менежер
- 2013-2020 он, Цус Сэлбэлт Судлалын Үндэсний Төв Сургалт, төслийн мэргэжилтэн
- 2016оноос, АШУҮИС, Сувилахуйн сургууль, Багш
- “Шинэ коронавируст халдвар (COVID-19)-ын ийлдэс тархвар зүйн хүн амын насны бүлэгт суурилсан судалгаа” 2020-2022 оны хугацаанд хэрэгжсэн. Түүврийн хэмжээ 5000 хүн амд хийгдсэн.
АШУҮИС, ЭМЯ-ны захиалгаар ДЭМБ-ын санхүүжилтээр
- Төслийн гарчиг/сэдэв “Коронавируст халдвар (COVID-19)-ын эсрэг вакцины дараах дархлаа тогтоцын судалгаа”
Хамтарсан түнш Халдвар Өвчин Судлалын Үндэсний төв
- Он 2017 “БОДИСЫН СОЛИЛЦООНЫ ХАМ ШИНЖТЭЙ ХҮМҮҮСТ CYP2E1 ГЕНИЙН A7642T, C-1297G ПОЛИМОРФИЗМУУДЫГ ТОДОРХОЙЛСОН ДҮН” нэг сэдэвт бүтээл
- Battogtokh Chimeddorj,a,b,c,y Undram Mandakh,d,y Linh-Vi Le,e Batzorig Bayartsogt,f Zolzaya Deleg,a, Ganbaatar Byambatsogt,j Khurelbaatar Nyamdavaa,k Tserendagva Dalkh,k Damdindorj Boldbaatar,k Tuvshinjargal Tseren,k Darambazar Gantulga,k
SARS-CoV-2 seroprevalence in Mongolia: Results from a national population survey
The Lancet Regional Health - Western Pacific 2021;17: 100317
- Phone:+976 8800292
- Email:Ganbaatar.b@mnums.edu.mn
Ц.Дашдулам
АСШУТэнхмийн багш MR.s
Ц.Дашдулам
АСШУТэнхмийн багш MR.s
- 2014-2017 он,ЭМШУИС, Анагаах ухааны магистр
- 2004-2010 он, ЭтүгэнИС, Хүний Их Эмч
- 2010-2013 он,Тосонцэнгэл сумын Нэгдсэн Эмнэлэг, 103-н Их эмч
- 2013-2014, ЭМШУИС-ийн Эрүүл Мэндийн Технологийн Сургууль, Дадлагажигч багш
- 2014-2020 АШУҮИС, Био-Анагаахын сургууль, Багш
- 2020оноос, АШУҮИС, Сувилахуйн сургууль, Багш
- Он: 2022. 05. 16 № 13816 Гарчиг/сэдэв: Физиологийн хичээлийн гарын авлага”
- 1. Б.Туул, Ц.Дашдулам, Б.Одгэрэл, Д.Лхагвасүрэн, П.Золжаргал, П.Орхонтуяа, “Сувилахуйн Сургуулийн 1-р дамжааны оюутнуудын цахим сургалтын сэтгэл ханамж”, Лавай сэтгүүл, 2021, №25, 66-74. ISSN2410-4207
- 2. Ц.Дашдулам, Б.Одгэрэл, Э.Энх-Үрэл, “Гемодиализын эмчилгээний ус цэвэршүүлэх системийн ашиглалтын асуудал”, Эрүүл мэндийн шинжлэх ухаан сэтгүүл, 2021, №8, 17(64), 27-29, ISBN 99929-81-31-8
- 3. П.Орхонтуяа, Б.Одгэрэл, Ц.Дашдулам, Я.Энхжаргал, “Ковид-19 цар тахлын үеийн оюутнуудын эрүүл мэндийн боловсрол ба амьдралын чанарыг судалсан нь”, Эрүүл мэндийн шинжлэх ухаан сэтгүүл, 2021, №8, 17(64), 64-67, ISBN 99929-81-31-8
- 4. Odgerel B, Amgalan T, Dashdulam Ts, “Pesticide use and consequences (literary review)”, International journal of advanced research (IJAR), 2022, 10(01), 388-391. DOI:http://dx.doi.org/10.21474/IJAR01/14054
- 5. Dashdulam Ts, Amgalan T, Darisuren Yo, Otgonbat J, Tuul B ‘’ Diabetes Mellitus Risk Factors and Quality of Life (Mini-Reviews)” IJSRM_HUMAN. 2022.03.30. Vol. 21 (1): 38-41. DOI:1025166
- 6. Б.Одгэрэл, П.Орхонтуяа, Б.Туул, Ц.Дашдулам, “67-р сургуулийн ахлах ангийн сурагчдын цар тахлын үеийн эрүүл мэндийн суурь мэдлэг, амьдралын чанарыг тодорхойлох нь”, Эрин сэтгүүл, 2022, №17, 53-57.
- Email:dashdulam@mnums.edu.mn
Б.Наранбат
АСШУТэнхмийн багш MR.s
Б.Наранбат
АСШУТэнхмийн багш MR.s
- 2016-2018 он, АШУҮИС, Анагаах ухааны магистр
- 2010-2016 он, АШУҮИС, Хүний Их Эмч
- 2016-2018 АШУҮИС СБГЗ /мэргэжилтэн/
- 2018-2019 АШУҮИС БАС Гистологийн тэнхим дадлагажигч багш
- 2014-2020 АШУҮИС, Био-Анагаахын сургууль, Багш
- 2019-2020 АШУҮИС БАС Гистологийн багш
- 2021-с АШУҮИС СС АСШУТ багш
- МОНГОЛ ОРОНД УРГАДАГ ЗАРИМ УРГАМЛЫН ЭФИРИЙН
ТОСНЫ ТАЙВШРУУЛАХ ҮЙЛДЛИЙГ IN VIVO, IN VITRO АРГААР
СУДЛАН ТОГТООХ НЬ
БИО АНАГААХЫН ХҮРЭЭЛЭН
2022
- Tumenbayar.B, Naranbat.B
Title: The study of cold stress-Indeced changes in rate mesovariums mast cell size structure in relation with esrtous cycle
Any other information Publisher, place of publication, date of publication or name of periodical, volume, issue, page numbers:JOurnal og Cytology and Histology published date:January 28, 2019
Төгсөлтийн өмнөх сургалтаар:
Анатоми:
- Сувилахуйн бакалаврын ангид Анатоми I – 2 кредит, Анатоми II – 2 кредит
- Эх барихын бакалавр – Анатоми I – 2 кредит, Анатоми II – 2 кредит
- Сувилагчийн дипломын ангид – 3 кредит
- Хөдөлгөөн засалч, хөдөлмөр засалч – Анатоми I – 2 кредит, Анатоми II – 3 кредит
- Тусгай мэргэжлийн ангиуд (хөдөлгөөн засалч, ахуй засалч, эм найруулагч, лабораторийн техникч, дүрс оношилгооны техникч, нүүр амны техникч, эмнэлгийн тоног төхөөрөмж ашиглалт угсралтын техникч) Анатоми – 2 кредит
Физиологи:
- Сувилахуйн бакалавр, Хөдөлгөөн засалч, хөдөлмөр засалчийн ангид Физиологи I – 2 кредит, Физиологи II -1 кредит
- Эх баригчийн бакалаврын ангид Физиологи I – 2 кредит, Физиологи II -1 кредит
- Сувилагчийн дипломын ангид Физиологи – 3 кредит
- Эм найруулагч, лабораторийн техникч, дүрс оношилгооны техникч, нүүр амны техникч, нүүр амны эрүүл ахуйч, эмнэлгийн тоног төхөөрөмж угсралт ашиглалтын техникч электроникийн ангид Физиологи – 2 кредит
Эмгэг анатоми:
- Сувилахуйн бакалавр – 2 кредит
- Сувилахуйн диплом – 1 кредит
- Эх барихын бакалавр – 1 кредит
- Хөдөлгөөн засалч – 2 кредит
- Хөдөлмөр засалч – 2 кредит
- Эм найруулагч – 1 кредит
Эмнэлзүйн эмгэг судлал:
- Хөдөлгөөн засалч – 2 кредит
- Хөдөлмөр засалч – 2 кредит
Эмгэг физиологи:
- Сувилахуйн бакалавр – 3 кредит
- Сувилахуйн диплом- 2 кредит
- Эх барихын бакалавр- 1 кредит
- Хөдөлгөөн засалч- 2 кредит
- Хөдөлмөр засалч – 2 кредит
- Эм найруулагч- 1 кредит
Бичил амь судлал:
- Сувилахуйн бакалавр-2 кредит
- Сувилагчийн диплом -2 кредит
- Эх барихуйн бакалавр-2 кредит
- Эх барихуйн диплом-2 кредит
- Нүүр амны техникч-2 кредит
- Хөдөлгөөн засалч-2 кредит
- Хөдөлмөр засалч – 2 кредит
- Бичил амь судлал – 2 кредит
Биохими:
- Сувилахуйн бакалавр- 2 кредит
- Сувилагчийн диплом- 2 кредит
- Эх барихуйн бакалавр- 2 кредит
- Эм найруулагч-2 кредит
- Лабораторийн техникч -2 кредит
Төгсөлтийн болон төгсөлтийн дараах сургалтаар:
- Сувилахуйн шаталсан бакалаврын сургалтад Эрүүл ба эмгэг судлалын хичээл – 2 кредит
Сувилахуйн магистрын түвшний сургалтад Ахисан түвшний Эмгэг анатоми, физиологийн хичээл – 2 кредит
СУДАЛГААНЫ ЧИГЛЭЛ
- Антропологи
- Мэдрэл судлал
- Дархлаа судлал
- Дотоод шүүрэл судлал
- Бичил амь судлал
- Үргүйдэл, нөхөн үржихүй
- Эндометр судлал
- Анагаах ухааны боловсрол судлал
- Биохими
- Молекул биологи
ГАДААД ХАМТЫН АЖИЛЛАГАА
- Тайландын Чан Мэй Их сургуулийн Сувилахуйн сургууль
- Улаан-Үд Зүүн Сибирийн Улсын Технологи, Менежментийн Их сургууль
- Японы Гүнма Их Сургууль
- Хүний биеийн бүтэц судлалын Монголын нийгэмлэг
- Монголын анагаах ухааны боловсролын холбоо
- Монголын Сувилагчдын нийгэмлэг
- Монголын Неврологийн Нийгэмлэг
- Монголын Нейросайнсын Нийгэмлэг
- Монголын Улаан Загалмайн Нийгэмлэг
- АШУҮИС-ийн Био-Анагаахын сургуулийн Анатоми, Физиологи, ЭСШЭТ, Эмгэг физиологи, Бичил амь судлал, Биохими Лабораторийн тэнхимүүдтэй сургалт, эрдэм шинжилгээ, мэргэжлийн үйл ажиллагаа
- Сургууль, цэцэрлэг, албан байгууллагын эрүүл мэндийг хамгаалах, дэмжих үйл ажиллагаа
ОЮУТАНД ЧИГЛЭСЭН ҮЙЛ АЖИЛЛАГАА
- Basic science” оюутны клуб
- “Залуу эмгэг физиологич” оюутны клуб